Topic-icon Bilder aus Käpt'n Hooks Schuppen / Pics from Captain Hook's Shed

Mehr
07 Apr 2011 19:55 #4880 von Dawn

Goblintreiber schrieb: Nee, damit kann ich jetzt aber nix anfangen - das hilft meinem Entscheidungsprozess sowas von gar nicht auf die Sprünge... ;)

Ich werde da sein, das ist doch tausendmal besser als irgendwelche Amazonen ;)

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

Mehr
07 Apr 2011 21:49 #4881 von Hook
:)

Dawn schrieb:

Goblintreiber schrieb: Nee, damit kann ich jetzt aber nix anfangen - das hilft meinem Entscheidungsprozess sowas von gar nicht auf die Sprünge... ;)

Ich werde da sein, das ist doch tausendmal besser als irgendwelche Amazonen ;)

Das mein ich aber auch!

• Goblintreiber
  • Goblintreibers Avatar
  • Bilgeratte / Bilge rat
  • Bilgeratte / Bilge rat
Mehr
07 Apr 2011 22:43 #4882 von Goblintreiber
OK OK, ich bin ja schon dabei mich überreden zu lassen :)

Jetzt muss ich nur noch sehen, was ich mit meinem Sohn mache - der hat nämlich am 4. Mai Geburtstag.
Und mit Rollenspiel so gar nichts am Hut...
... genau wie ich (zumindest nicht mit den Rollenspielen, wo ich mich selbst verkleide)

Schaun 'mer mal, was Anfang Mai so alles geht.

Wenn ich mir die Ausstellerliste so ansehe, finde ich auch einige Figurenhersteller, oder habe ich mich verguckt?

viele Grüße
Thomas

Mehr
09 Apr 2011 09:10 #4889 von Thor
Sofern bei mir nicht Sodom und Gomorra ausbricht werd ich wohl auch auf der RPC erscheinen. Ich muss mich bis dato nur nochmal in den Regeln fit machen. Wegen der Endphase meines Studiums bin ich das letzte halbe Jahr zu fast gar nix mehr gekommen. Ich fühl mich wie ein Landlubber :tired:

@Hook: Ne tolle Platte hast du da wieder gezaubert. Da freu ich mich schon die im fertigen Zustand zu sehen. Der Wassereffekt kommt wirklich super gut rüber. Vor allem auch die Farben. Schaut richtig nach einem Südseeatoll aus.

• ron_papo
  • ron_papos Avatar
  • Bilgeratte / Bilge rat
  • Bilgeratte / Bilge rat
Mehr
09 Apr 2011 11:04 #4890 von ron_papo
Wow tolle Platte. Magst du evtl. ein paar Worte dazu verlieren, wie du die Stege baust?

Mist, ich bin während der RPC in Reha!...

Wird es dieses Jahr noch mehr Termine geben? Denn zur Spiel bin ich beruflich in München....

Grüße

Ron

• frogstar
  • frogstars Avatar
  • Bilgeratte / Bilge rat
  • Bilgeratte / Bilge rat
Mehr
10 Apr 2011 14:39 #4901 von frogstar
_For the ones without german skills:_ <br><br> _Most of it is just small talk about visiting the RPC in Cologne, where the gaming table of Hook will be presented. Maybe it will be the release presentation of the amazones - but there is no official statement._
_funny part: Goblintreiber wants to know, if the "real" amazones from the Spiel 2010 will be there, too because he need some more arguements for going to the RPC. Answer:_

Dawn schrieb: _I will be there, that is much better than any amazones_ ;)

• Sgt-Absalon
  • Sgt-Absalons Avatar
  • Bilgeratte / Bilge rat
  • Bilgeratte / Bilge rat
Mehr
21 Apr 2011 20:04 #5033 von Sgt-Absalon

frogstar schrieb: _For the ones without german skills:

Did anybody told you anytime, that your are doing a very good job keeping the english speaking members up to date???

No one? Okay, I do it: Excellent job, Seaman! Get prepared to recive your second upgrade. I do know declare from this piont on you are a Petty Officer 1st Class!

Congrats! :beer: :beer: :beer: :beer: :beer:

Best regards
Your Sgt

• frogstar
  • frogstars Avatar
  • Bilgeratte / Bilge rat
  • Bilgeratte / Bilge rat
Mehr
24 Apr 2011 17:08 #5065 von frogstar

Sgt-Absalon schrieb: Did anybody told you anytime, that your are doing a very good job keeping the english speaking members up to date???
<br><br>
No one? Okay, I do it: Excellent job, Seaman! Get prepared to recive your second upgrade. I do know declare from this piont on you are a Petty Officer 1st Class! <br><br>
Congrats! :beer: :beer: :beer: :beer: :beer:
<br><br>Best regards
Your Sgt

_Thanks a lot! I am doing this to keep one forum for all of us._ :) :beer:
_But what's an officer thing? Some kind of a hairy guy? Ya know, I'm a filthy, nasty goblin pirate! Arrr!_ ;)
<br>
_Wow, beeing absent for some days there is lots of stuff to translate. You guys will ever keep my busy!_ :D

Mehr
04 Mai 2011 23:33 #5246 von Aalien
Yes, verry much appreciated translating to English so THANKS !

Just one question. What size is the board ? 120cm x 120cm ?

I have just purchased 30 sheets of 3mm foam board and will be making up some scenery with this. coupled with some thin strips of balsa (yet to be purchased).

Finally, in the rule book it suggests a minimum distance between scenery of 5 to 10 cm does this mean a MAX distance of 10cm and a Min distance of 5 cm ? or have I read this wrong?

Obviously as a Brotherhood player the closer the scenery the better for me.

Mehr
05 Mai 2011 00:04 #5249 von morkin
I think it's the usual 80x80 cm we use for our demo boards (haven't actually seen it yet, but will measure it at RPC).

The minimum of 5-10 cm means you should aim for a minimum distance of 10 cm but don't have to be all that precise and as long as it's more than 5 that should be okay. There is no maximum distance between pieces of scenery, unless scenario rules define precise distances.

Mehr
05 Mai 2011 20:38 #5256 von Aalien
Ah ok, many thanks. The scenery looks fantastic, and Hopefully I will be starting something similar this weekend.

Its very much appreciated all the links to the various scenery suppliers too. Just need to plan it out and get ordering ... actually a lot of fun making scenery when you get in the mood to do it >)

Mehr
05 Mai 2011 22:55 #5258 von morkin
I don't know whether I've ever shared Captain Hook's Recipe for Palm Trees on here.

What you do is, you take some strands of florist wire for the stem, twist them together for stability and bulk, then wrap that wiry twisty thing up with bandages. Yup, standard bandages you get at the pharmacist's. Paint that liberally with thinned-down PVA glue and leave to dry. Then top it off with some suitable thing, we've used plastic thistle blossoms from a home deco shop. Paint to taste - et voilá. We've used these for the palm trees on our shipwreck demo table. Unfortunately, I don't have close-up photos.

Moderatoren: RüdiBratspies
Ladezeit der Seite: 0.145 Sekunden

Foren Suche

Stichwort

Letzte Beiträge

Warenkorb

Gesamtsumme:   0.00 EUR
Zum Warenkorb
Zum Seitenanfang
Mit der Nutzung unserer Dienste/Website erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies verwenden